Vlasnik ovosvjetske umjetnosti
Vlasnik ovosvjetske umjetnosti
Umjetnost se nalazi svugdje i na svakom mjestu. Ona je u nama, oko
nas, u nasim organizmima, ispred nas, iza nas. U biljkama i na biljkama, u pcelama i na pcelama, u prirodi, zemlji
i na nebu. Neki tvrde da ovosjetske umjetnosti nemaju svoga Umjetnika sto jasno
ukazuje na to da se, nazalost, ne razumiju u umjetnost, ili pak, ne priznaju
Umjetnika svih onih vidljivih i neporecivih ljepota i umjetnosti.
Svaka umjetnost iziskuje svoga umjetnika. I najmanje igranje sa
kistom i bojom zahtjeva da postoji "ruka" koja ce uciniti da kist
pomiluje platno po obrazu. Postojanje umjetnika, kao i njegove sposobnosti,
moći, snage, znanja i volje su neophodni faktori za nastanak jednog umjetnickog
djela. Sto je umjetnik snazniji, mocniji, inteligentniji, mastovitiji,
sposobniji, iskusniji i strpljiviji, za ocekivati je da nastane i jedno
prelijepo, prekrasno i jedno do tada neviđeno i nedokucivo, sasvim novo
djelo.
U prirodi sam.
Priroda je u meni. Ja sam dio prirode. Moje oci, moje usi, moj nos, moji zubi,
moja psiha, moje krvne zile, zemlja na kojoj trenutno sjedim, insekti koji su
ispod nje, ali i oko mene su tako savrseno, detaljno, pazljivo i profesionalno
"nacrtani", da se divim njihovom Umjetniku. Za crtanje nekog insekta,
neke bube mozete koristiti bilo koju boju - zelenu, smeđu, crnu, žutu. Kao
primjer navest cu leptira koji ne sadrzi umjetnost samo na sebi, na svojim
krilima. On sadrzi nevjerovatnu umjetnost i u sebi. Oci leptira su prica za
sebe kao sto je to slucaj i sa njihovim ticalima, glavama i usnim organima.
Usni organi su im poput nasih elektricnih usisivača. Njima usisavaju najljepse
cvjetne sokove iz vrtova milosti Milostivog.
Ljuske na krilima leptira poklapaju se kao crijepovi sto govori o
jednoj drugoj ljepoti, jednoj drugoj umjetnosti. Gledajuci neku lijepu sliku mi
uzivamo u njoj ali isto tako mi se i upoznajemo sa njezinim slikarom. Kada
pogledamo u nebo tokom dana, na tom "nebeskom platnu" vidimo plavo nebo
i bijele oblake. To vazi kada je vedro, medjutim, kada je oblacno i kisovito
onda do izrazaja dolaze druge boje, malo tamnije. Isto tako, tokom noci imamo
druge boje i njihove razlicite nijanse. Na nebeskom platnu imamo pretezno crnu
boju sa jednim velikim bijelim krugom koji nekada zna biti i zute boje. A oko
njega sitne bijele tackice poznate i kao zvijezde. Zavisno od toga da li je
vrijeme oblacno ili ne, nekada tokom noci mozemo vidjeti i tamne oblake. A o
izlasku i zalasku sunca kao i o pojavljivanju duge nakon kise suvisno je
govoriti. To je tako jedna fenomenalna kreacija i "crtanje" da covjek
ne povjeruje. Vrhunsko "crtanje" i "igranje kistom". Jos
ako uzmemo u obzir da sva ta umjetnost nije nepokretna vec pokretna, onda sve to
dobija jednu posebnu tezinu. A ako uzmemo u obzir da "nacrtana" bica
na ovosvjetkom platnu imaju dusu i razum onda dobijamo jednu unutrasnju
umjetnost, jednu drugu dimenziju umjetnosti - umjetnost unutar umjetnosti.
"Nacrtana" sva ta raspolozenja, osjecaji, emocije, stanja i zbivanja u
nama su toliko promjenljiva i prolazna, ali isto tako sa svojstvom ponovnog
vracanja, da na kraju dobijemo umjetnost koja se ponavlja. Covjek jedno vrijeme
bude tuzan, pa sretan, pa uplasen, pa radostan, pa ljut i sve to u raznoraznim
nijansama. I sva ta stanja se znaju ponoviti. Unutrasnja umjetnost (dusa) u
organizmu koji takodjer sadrzi i jednu drugu vrstu unutrasnje umjetnosti, a to
su nama nevidljivi unutrasnji organi koji se kriju ispod koze koja predstavlja
"granicu" - liniju koja razdvaja unutrasnju i vanjsku (nama vidljivu)
umjetnost.
Ljudski organizam djeluje poput jedne fabrike- tvornice jer se u
nju unosi hrana i tecnost a kao proizvod dobijamo nastanak novih celija, razvoj
organa i nastanak energije. E to bi bio jedan drugi slucaj ili jedan drugi
aspekat gledanja na ovaj svijet - na ljudske i zivotinjske organizme gledati
kao na fabrike, njihove organe kao na veoma izdrzljive masine i na Boga kao na
"fabrikatora" koji je osnovao tu fabriku, napravio te masine i stavio
ih u pogon na nacin da funkcionisu na jedan savrsen nacin, bez i jedne greske.
Za kraj, onima koji poricu Umjetnika ovoga svijeta kazao bih sljedece:
"Svaka umjetnost ukazuje na svoga umjetnika"
"Ne poricimo Umjetnika ovosvjetske umjetnosti samo zato sto Ga ne vidimo"
Primjedbe
Objavi komentar